• پرتال عمران
  • پرتال معماری
 

عضویت در خبرنامه
   

خدمات طراحي وب
رتبه برتر
دریافت فایل
مشاوره
گواهینامه ساخت و ساز
وام آموزشی
سازنده حرفه ایی
كتاب دكتري
دعوت به همكاري در تاليف كتاب
زنجیره پایگاه اطلاع رسانی
تبلیغات بنری


 پروژه ها
 
جستجو (عنوان، چکیده و کلمات کلیدی) :  
 
 
ساخت خانه امن در زیر زمین
طراحان به دنبال طرحی جنبشی برای معماری هستند تا پناهگاهی امن و مطمئن در مکان‌های ناامن و در معرض طوفان‌های شدید بسازند.
پروژه‌ Ted Givens از میان 10 طرح در هنگ‌کنگ انتخاب شد.
هدف رهایی از راه‌های استاتیک ساخت و ایجاد روش استفاده از فن‌آوری است که در پاسخ به محیط به روش دینامیک کسب می‌شود. «پایداری حادث شده» نیروی طوفان‌ها و بادهای با سرعت بالا را ارزیابی می‌کند.
 
کلمات کلیدی:
 
ساخت -خانه- امن -زیر زمین
 
رضا مهرابی
 
ادامه مطلب
معماری پست مدرن
جنکز پست مدرن را به مثابه دو عنوانگی ، یعنی نخبه و عامه پسند و جفت شدن این متضادها : سازگار و شورشی و نیز نو و کهنه ، دانسته است . به قول او هنر پست مدرن متاثر از شبکه جهانی است و حساسیت همراه با آن ، کنایه ای و جهانی و علنی شدن است
پست مدرن را باید بر اساس پارادوکس آینده ( Post ) و پیشین ( Mode ) درک کرد
Late Modern , Post Modern هر دو سنت از حدود 1960 شروع شدند و هر دو به افول مدرنیسم واکنش نشان دادند .دوره پست مدرن زمان انتخاب های مداوم است . دوره ای که هیچ روش تثبیت شده ای را نمی توان بی خود آگاهی و کنایه دنبال کرد ، تمامی سنت ها به نوعی اعتبار دارند .پست مدرن اصولا تلفیق گزینشی هر سنت با سیاق پیش از خود می باشد ، هم ادامه مدرنیسم است و هم فراتر از آن رفتن . بهترین کارهای پست مدرنیسم ویژگی ابهام و کنایه را دارا می باشند و انتخاب نامحدود ، کشمکش و گسستگی سنتها را به تصویر می کشند ، زیرا این چند گانگی آشکارا بر کثرت گرایی ما غالب است .پست مدرنیسم را دوگانگی متناقض نما یا ابهامی می دانم که نام دو رگه اش به معنی ادامه مدرنیسم و فراتر از آن رفتن می باشد و متاثر از دهکده جهانی است و حس همراه با آن کنایه شهروندی جهانی شدن را در خود دارد . پست " Post " بودن به معنی " برتر بودن " است
در این پروژه بصورت جامع به بررسی معماری پست مدرن می پردازیم.
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-پست مدرن-معماری-جنکز-مدرنیسم-کثرت گرایی-دهکده جهانی
 
این پروژه توسط مهندس موسوی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
معماری پیدایش کیهانی
مکتب کوبیسم و یا به معنای لغوی آن مکعب گری در سال 1907 با اجرای و نمایش تابلو دوشیزگان آوینیون توسط پیکاسو پایه گذاری شد، گرچه آن تابلو به دید مردم نابه هنجار می نمود و هم از نظر پیکاسو کاری ناتمام از نظر هنری.
باید گفت آنچه کوبیسم را از مکتبهای دیرین متمایز می دارد این است که کوبیسم هنر تقلیدگری نیست، بلکه هنری است ادراکی که می تواند تا مرحله آفرینش تعالی یابد.
کوبیسم به سه دوره تقسیم می شود دوره اول که به کوبیسم اولیهٔ معروف است به تابلوهایی گفته می شود که بین سالهای 1905 تا 1908 کشیده شده اند، مرحله دوم آن که به کوبیسم تحلیلی معروف است، تاکید بیشتری به فرایند جستجوی بصری دارد، هنرمندان سعی می کردند تا مجموعه ای از نقاط دید و پرسپکتیوهای مختلف را در اثر خود ارائه کنند در در این آثار توجه به رنگ یا تقریباً نادیده انگاشته می شد و یا شدیداً به چند مایه رنگ آبی، خاکستری، یا قهواه ای روشن که هماهنگ با سنگینی حجم های موجود در نقاشی است محدودمی شدند.
 
کلمات کلیدی:
 
پروزه-مکتب کوبیسم-پیدایش کیهانی-تابلو-تقلیدگری-پیکاسو
 
این پروژه توسط مهندس مهرابی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
معماری هخامنشیان
هخامنشیان (۳۳۰ - ۵۵۰ پیش از زادروز) نام دودمانی پادشاهی در ایران پیش از اسلام است. پادشاهان این دودمان از پارسیان بودند و تبار خود را به «هخامنش» می‌رساندند که سرکردهٔ خاندان پاسارگاد از خاندان‌های پارسیان بوده‌است. هخامنشیان نخست پادشاهان بومی پارس بودند ولی با شکستی که کوروش بزرگ بر ایشتوویگو واپسین پادشاه ماد فرو ساخت و سپس گرفتن لیدیه و بابل، پادشاهی هخامنشیان تبدیل به شاهنشاهی بزرگی شد. از این رو کوروش بزرگ را بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی می‌دانند.
پادشاهی رسیدن پارسی‌ها و دودمان هخامنشی یکی از رخدادهای برجسته‌ی تاریخ باستان است. اینان دولتی ساختند که دنیای باستان را به استثنای دو سوم یونان زیر فرمان خود در آورد. شاهنشاهی هخامنشی را نخستین امپراتوری تاریخ جهان می‌دانند.
این پروژه به بررسی معماری زمان هخامنشیان می پردازد.
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-معماری-هخامنشایان-پارسی-یونانیان-دنیای باستان-تاریخ -پاسارگاد- تخت جمشید
 
این پروژه توسط مهندسان پوری و موسوی و مهرابی، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
مسجد در معماری اسلامی
در میان اندام های شهری مسجد ونیایشگاه همیشه از جایگاه ویژه وچشم گیرتری نسبت به سایر اندام ها برخوردار بوده است.نیایشگاه در ابتدا چون بزرگترین ساختمان آبادی بوده است نیازی به نشانی ویژه نداشته است ولی بعد ها نیاز به عناصری مانند گنبد ،مناره،هشتی و... پیدا کرد تا از سایر اندام های شهری متمایز شود.(در ادامه تک تک این اندام بصورت جداگانه تشریح می شود.)در میان نیایشگاه ها مسجد هم همانند دین اسلام که برترین دینهاست از لحاظ نیایشگاه هم دارای بالاترین آنهاست.
در این پروزه به رابطه مسجد و معماری اسلامی می پردازیم
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-معماری اسلامی-مسجد-مناره-گنبد-گلدسته-نیایشگاه-دین اسلام-هشتی
 
این پروژه توسط مهندس مهرابی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
بررسی اقلیم گرم و مرطوب در معماری
کشور ایران در منطقه ای واقع شده که به خط استوا نزدیک است و همین امر باعث شده که اب و هوای اکثر نواحی ایران هوای گرم و خشک جلوه کند . اما جنوب ایران یا بهتر است بگوییم  سواحل شمال خلیج فارس نزدیکترین این مناطق به خط استوا است ولی به برکت وجود اب فراوان دریا این جا دیگر از ان هوای گرم وخشک خبری نیست ولی در عوض اینجا انقدر گرما بالا است و تا حدی بخار اب در هوا موجود است که رطو بت نسبی ان را در برخی از اوقات نزدیک به 70% ثبت کرده اند.با تمام این تفاسیر و با این که بعضی از سیاحان انرا دروازه جهنم نامیده اند اهالی این منطقه از مزایای این ناحیه به راحتی گذر نکرده اند و با شیوه های به نسبت زمان مدرن معماری  شرایطی نزدیک به شرایط اسایش انسان برای خود مهیا کرده اند ودر این کرانه سکنی گزیده اند .
این پروژه بر آن است تا به بررسی رابطه میان معماری و اقلیم گرم وخشک بپردازد.
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-اقلیم-گرم و خشک-بی آبی-دریا-ناحیه- مناطق
 
این پروژه توسط مهندس خواجه، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
کاروانسرا در معماری اسلامی
کاروانسرا ها، مهمان خانه های بین راهی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشی یعنی بیش از دو هزار و پانصد سال قبل می رسد. در مسیر راه های مهم بین شهری، کاروانسرا ها به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است. به دلیل خشکی نسبی آب و هوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شهر ها و آبادی ها از یکدیگر، وجود نقاطی جهت استراحت و تهیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ها، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیر ممکن بوده است. از آنجایی که در دوره پیش از اسلام، خصوصاً در زمان پادشاهی هخامنشی، وسعت مملکت ایران بسیار زیاد بوده و کنترل این امپراطوری وسیع احتیاج به خطوط ارتباطی منظم و مطمین داشته، مورخین یونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راه های امن و کاروانسرا های خوب در ایران خبر می دهند. هرودت در مورد راه های امپراطوری هخامنشی می نویسد: «واحد مقیاس راه ها پرسنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلی تهیه شده موسوم به ایستگاه؛ در این منازل مهمان خانه های خوب بر پا گردیده.»
این پروژه بر آن است نقش معماری اسلامی در کاروانسراه را بررسی نماید.
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-کاروانسرا-معماری اسلامی-ایران - شهر - آبادی
 
این پروژه توسط مهندس حاتمی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
مدرسه در معماری اسلامی
مکتب خانه:مکان خاصی نداشته است ومعمولا در خانه،بالا خانه ،سر کوچه یا در خانه ملا بوده و مقدمات الفبا،قرآن وخواندن را در آن فرا میگرفتند.در دو سطح بوده است.یکی سطح مقدمات شامل صرف ونحو،ادبیات فارسی،علوم فقهی که در واقع این مقطع حکم مدرسه متوسطه را داشته است.
دوم درس خارج:در بعضی قسمتهای بنای مدرسه برای درس خارج یا درس تخصصی مکانی در نظر گرفته شده است.
این پروژه بر آن است نقش معماری اسلامی در مدارس را بررسی نماید.
 
کلمات کلیدی:
 
پروژه-مدرسه-معماری اسلامی- مکتب خانه
 
این پروژه توسط مهندس راد، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یزد ارائه گردیده است.
 
ادامه مطلب
 
     
OpenSEES
آزمون نظام
Cdownload
روزانه آكادمي
دوره اختصاصی
Architects
etabs & safe
نشست معماري داخلي
3D MAX
GIS
اجراي عمراني
طراحی داخلی
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه تحقیق و توسعه خانه عمران می باشد.
Copytight 2012 CivilHouse - All Right Resserved